dimecres, 9 de desembre del 2015

ACTIVITAT 2: Symbaloo (Enara Marino)

Com ja han explicat anteriorment a altres entrades  les meves companyes, l’objectiu de crear el nostre symbaloo  és tenir un espai  personal d’aprenentatge propi–també conegut com a PLE- i així tenir ordenades i ubicades totes les aplicacions i pàgines web que ens serviran com a futures mestres.

A continuació exposaré l’evolució  del  meu symbaloo amb tres fotografies adjuntes per a què sigui més fàcil observar el desenvolupament  i perfeccionament del meu entorn personal d’aprenentatge.

Per començar, –aquí adjunt la primera captura del meu symbaloo- no tenia massa clar com utilitzar el meu symbaloo i per tant, al principi simplement intentava descobrir com utilitzar aquesta nova eina. Anava provant com funcionava; les funcions  i aplicacions que tenia, com  crear, canviar o borrar els enllaços a cada casella –que reben el nom de ” bloc”-, com formar marcadors si aquests blocs tenien característiques o interesos similars, etc.

La segona captura de pantalla del meu symbaloo demostra que ja sabia utilitzar molt millor l’eina i ja començava a tenir una idea de com volia que fos l’estructura i l’estètica del meu espai d’aprenentatge. Vaig començar a fer marcadors  de diferents colors per diferenciar i organitzar unes eines d’altres i vaig crear enllaços amb vídeos i pàgines web que m’havien ensenyat a altres assignatures i que considerava que em podrien ser útils. El meu symbaloo començava a agafar forma, però encara faltava molta feina.










Finalment, a la darrera captura de pantalla del meu symbaloo, podeu apreciar molts de canvis i millores. El meu symbaloo actual conté moltes pàgines web, eines, blocs i vídeos nous -entre altres- que he anat afegint i organitzant a mesura que creava el meu espai d’aprenentatge personal. 

Per començar, he decidit organitzar el meu symbaloo amb 5 marcadors de diferents colors i, per tant, de diferents característiques i utilitats.
Al primer marcador –el de color taronja- estan tots els diaris que acostum a mirar, ja que consider que com a bons mestres hem d’estar informats de tots els fets i canvis que es produeixen a l’actualitat.
Al segon marcador –el de color vermell- hi ha diferents diccionaris de gran utilitat, per poder consultar ràpidament, qualsevol dubte que ens pugui sorgir de gramàtica o ortografia en diversos idiomes.
Al tercer marcador –el de color blau- hi ha diversos blogs que he anat descobrint al llarg d’aquest curs-per el meu compte o gràcies a altres assignatures- on professors o simplement persones amb ganes de compartir els seus coneixements i idees, parlen sobre l’educació, temes relacionats o fets d’actualitat de gran interès.
Al quart marcador  - el de color verd- hi ha vídeos que he descobert gràcies altres assignatures o professors i que consider que són de gran motivació o exemple a seguir per a futurs mestres, dels quals he extret idees i valors molt importants.
I finalment, al cinquè marcador –el de color rosa- és el que més utilitz ja que és on he ficat les eines i aplicacions que més utilitz en el dia a dia per fer feina a la universitat.



Si voleu accedir al meu Symbaloo, clicau aquí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada