dimarts, 8 de desembre del 2015

ACTIVITAT 2: Symbaloo (Llúcia Sala)

Tal i com expliquen les meves companyes a les dues entrades inferiors, l’objectiu d’aquesta tasca era aprendre a crear el nostre propi Entorn Personal d’Aprenentatge (PLE). Les eines que havíem d’incloure en el nostre Symbaloo eren aquelles pàgines web, revistes, aplicacions… que ens poden ser útils en el nostre futur docent.

Cada casella del Symbaloo està composta per un enllaç que porta a una pàgina web d’interès: això facilita i agilitza la recerca per Internet de totes aquelles pàgines que visitam freqüentment. Aquestes caselles són anomedades “blocs”, i totes aquelles que tenen alguna cosa en comú es poden agrupar per mitjà de diferents marcadors, els quals estan caracteritzats amb un color i un nom. Però això no acaba aquí, ja que cada marcador pot esdevenir una carpeta, la qual també es pot definir per mitjà d’un nom i un color.

A continuació, us present el meu Symbaloo. M’agradaria adjuntar tres fotografies, les quals representen l’evolució del meu PLE, per així demostrar que és un espai que pot créixer dia a dia, ja que un mestre sempre està cercant recursos i eines noves per dur a terme el procés d’ensenyança.

La primera fotografia és del 14 d’octubre. Es poden apreciar tres marcadors de diferents colors. Aquest Symbaloo només estava compost per cinc diccionaris, dos vídeos, quatre diaris i set webs per compartir informació. En aquell moment encara no tenia molt clar quins eren els blocs que volia que constituissin el meu Symbaloo.
1a captura: 14 d'octubre

La segona fotografia és del 18 de novembre, un mes després. Es pot apreciar com el meu Symbaloo avança. Segueix havent només tres marcadors, però ja hi he creat una carpeta i conté molts més blocs que abans. A més, he donat nom a cada bloc. Es pot veure com he afegit fonts de recerca d’informació, més vídeos i eines. També he experimentat amb el fons de pantalla i he plasmat una fotografia d’Internet.
2a captura: 18 de novembre

La darrera fotografia és de dia 8 de desembre. Consider la tasca acabada per procedir a la seva entrega. El meu Symbaloo actual conté diferents marcadors i diferents carpetes.
-El marcador de color blau l’he anomenat “Presentacions” i conté 9 blocs que porten a eines per realitzar presentacions multimèdia. 
-El marcador lila reb el nom de “Compartir informació”, ja que està compost per tots aquells mitjans que afavoreixen l’intercanvi d’informació de qualsevol tipus: Hotmail, Facebook, Gmail, Campus Extens de la UIB…
-El marcador de la dreta, de color turquesa, és l’espai pels diccionaris.
-El marcador de color vermell està format per recursos visuals i auditius, ja que compta amb vídeos i el canal de YouTube.
-El de color taronja, l’he anomenat “Retroalimentació”, ja que està format per aquelles eines que permeten la comunicació i l’intercanvi d’informació entre una persona i un col·lectiu de gent, com per exemple, entre alumnat i professorat. Dins d’aquest grup m’agradaria destacar Edmodo, ja que és una eina que jo he fet servir i és de gran utilitat. 
-El marcador negre està format per accesos a notícies RSS.
Les carpetes que he creat són “Eines de Google”: Drive, Google Calendar, Picasa… Una altra és “Informació de l’entorn”, composta per diferents diaris i l’Aemet. I per últim, “Fonts de recerca” que són aquelles xarxes que permeten la cerca d’informació: Yahoo, Wikipedia…
3a captura: 8 de desembre

M’agradaria acabar la presentació del meu Symbaloo dient que opin que això és una eina que mai es pot considerar definitiva, ja que sempre es pot veure modificada. A més, cal dir que es poden afegir més espais per omplir amb blocs diferents.
Si clicau aquí podreu accedir al meu Symbaloo.

Esper que el meu Symbaloo us pugui ser de gran utilitat o que us animeu a crear el vostre! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada