dimarts, 8 de desembre del 2015

Activitat 2: Symbaloo (Natàlia Bonet)

L'activitat 2 de la nostra assignatura de TIC consistia en elaborar el nostre propi entorn d'aprenentatge, és a dir, el nostre propri PLE. L'elaboració d'aquest la vàrem fer mitjançant una eina anomenada 'Symbaloo' que permet la creació de WEBMIXS (una recopilació de blocs).

Per tant, a partir d'aquí, vàrem començar a completar el nostre PLE afegint blocs (ja creats anteriorment o no) que contenien vídeos, URSS, revistes d'educació, entre altres moltes coses.

A continuació presentaré tres fotografies amb l'objectiu de què es pugui vuere com ha anat avançant el meu PLE i explicaré quines coses he considerat que havia de tenir i per què.

Aquesta fotografia correspon al primer dia en què vaig començar a confeccionar el meu webmix

A la segona imatge encara que no es pugui apreciar molt bé ja que vaig agrupar els blocs en carpetes vaig afegir documentals, blocs, diccionaris, RSS, l'eina de recerca de documents Mendeley i la pàgina web de la meva universitat, la UIB.

Finalment a la darrera captura de pantalla es pot veure com el meu PLE està molt més complet i ara procediré a explicar per què té tot allò que conté.


Per començar hi ha un primer apartat marcat de color groc i anomenat "Fonts d'informació" que conté revistes educatives, revistes científiques i blocs ja que personalment m'agrada molt llegir i trob que és molt important com a futura mestre aprendre dels altres i compartir vivències per així saber fer front a  diverses situacions futures o simplement per treure més idees de com es pot ensenyar un tema a un nen etc.

Després hi ha una altra àrea marcada de color taronja anomenada "Eines" que com ja diu el seu propi nom són les eines que més utilitz quotidianament (Gmail, twitter, campus extens...)
L'apartat blau és l'anomenat "Eines de recerca" i està format per Google Acadèmic i Mendeley, que són les eines que amb més freqüència utilitz a l'hora d'elaborar informes pel seu fàcil ús.

A continuació, l'àrea de color marró és l'anomenada "RSS" on trobam RSS d'educació especial (ja que m'agradaria especializar-me en ella) i literatura infantil perquè em sembla un bon recurs per la meva futura professió.

L'apartat de color lila és el de "crear" perquè hi he ficat els programes que em serveixen per la creació de presentacions, infografies...

Llavors arribam als vídeos, marcats en color blau fosc, on es poden visualitzar tant vídeos d'educació emocional, documentals, pel·lícules que m'han agradat, tutorials per utilitzar les diferents eines...

I finalment el darrer apartat és el de diccionaris marcat en color gris, i està compost per diccionaris de llengua catalana, anglesa i castellana ja que durant el meu aprenentatge per ser mestre moltes vegades he de recórrer a la consulta d'una paraula per saber amb certesa com s'escriu o quin significat té.

Si feis click en el següent enllaç trobareu el meu symbaloo complet: http://www.symbaloo.com/shared/AAAABGcs9hAAA41_k7vYhA==

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada